Poradnik dla Artystów: Networking; Jak Nawiązać Kontakty w Świecie Sztuki

Poradnik dla Artystów: Networking; Jak Nawiązać Kontakty w Świecie Sztuki Cover  nawiązywanie kontaktów interpersonalnych

Spis treści

A gdybyś miał kogoś, kto rozumie wyzwania związane z zarządzaniem biznesem artystycznym?

Kogoś, kto może zaoferować ci cenny wgląd w swoje skuteczne strategie – kogoś, dla kogo możesz również stać się źródłem wsparcia, tworząc symbiotyczną relację z potencjałem do napędzania twojego biznesu artystycznego.

Czasami jednak możesz tak bardzo skupić się na tworzeniu sztuki w swoim studio, że zapomnisz skorzystać ze społeczności artystycznej, która przecież jest na wyciągnięcie ręki. Jak więc nawiązać kontakt z innymi artystami?

Jak artyści wizualni mogą zacząć nawiązywać kontakty, aby zbudować kwitnącą karierę?

Jak opowiada artystka Suzy Kopf: 

“Prowadząc zajęcia z rozwoju zawodowego dla artystów, pod koniec semestru wciąż zadaję sobie pytanie: “Jak nawiązać kontakty?”.

Pomimo umieszczania przez cały semestr wskazówek dotyczących tworzenia sieci kontaktów, nowi absolwenci regularnie podchodzą do mnie, gdy nie mogą już dłużej unikać tego tematu i deklarują, że nie mają pojęcia, co powinni zrobić, aby nawiązać kontakt ze światem sztuki, na przykład wczoraj”.

Nie jest to nowy problem tylko dla pokolenia Z – od XX wieku networking jest uznawany za onieśmielający temat dla wielu, tak bardzo, że istnieją setki książek poświęconych temu zagadnieniu, od ” Jak zdobyć przyjaciół i wpływać na ludzi ” Dale’a Carnegie z 1912 roku po najnowszą ” Jak rozmawiać z każdym” Patricka Kinga z 2022 roku.

Dlaczego networking jest istotny?

Wiemy, że udanie się na konferencję projektową lub spotkanie ilustratorów, na którym nie zna się wielu osób, może być stresujące. Statystyki pokazują jednak, że nauka nawiązywania kontaktów jako artysta może być niezwykle korzystna dla kariery. Prawie 50% ofert pracy znajduje się dzięki tradycyjnym metodom networkingu (a dodatkowe 7% dzięki bezpośredniemu kontaktowi z rekruterem lub menedżerem ds. rekrutacji). Kreatywni profesjonaliści, którzy identyfikują się jako introwertycy, mogą preferować pozostanie w domu lub nawiązywanie kontaktów w mediach społecznościowych, ale badania pokazują, że 95 procent osób twierdzi, że spotkanie twarzą w twarz ma kluczowe znaczenie dla budowania długoterminowych relacji zawodowych. Czas wyjść ze studia i poznać nowych ludzi.

Pamiętaj, że masz już sieć artystyczną.

Ważne jest, aby pamiętać, że nie zaczynasz od zera.

Masz już sieć ludzi, których znasz – są to przyjaciele i znajomi, a także współpracownicy, szefowie, mentorzy i podopieczni. Networking to sposób, w jaki aktywujesz swoje relacje i wnosisz wkład w społeczności, których jesteś częścią.
 Kapitał społeczny można budować zarówno osobiście, jak i online za pomocą stron internetowych, forum, czy lokalnych grup. 

Podczas gdy w przeszłości bycie białym i zamożnym dawało ogromną przewagę, w 2023 roku nie musisz być ani jednym, ani drugim, aby być świetnym w nawiązywaniu kontaktów.

Jednak twoja rodzina, miejsce, w którym dorastałeś i sposób, w jaki dorastałeś, mają oczywiście pewien wpływ na twoją sieć pochodzenia. Tak więc, jeśli czujesz, że w jakiś sposób jesteś “w tyle” w budowaniu sieci, której pragniesz, nie martw się! Rozwijanie kontaktów to coś, nad czym trzeba pracować świadomie i konsekwentnie.

Networking wymaga czasu – nie jest to zadanie, które wykonasz raz i skreślisz z listy. Ale wraz z praktyką staje się drugą naturą.

Od wydarzeń osobistych po społeczności internetowe, zebraliśmy  różnych sposobów nawiązywania kontaktów z innymi artystami. 

Z kim warto nawiązywać kontakty?

Potrzebujesz pomysłów na networking? Ważnym elementem nauki skutecznego nawiązywania kontaktów jest wiedza o tym, z kim warto rozmawiać. Nie musi się to nawet ograniczać do ludzi z twojej branży – profesjonaliści, którzy mogą nie wydawać się bezpośrednio związani z tym, co robisz, mogą później połączyć cię z nieoczekiwanymi nowymi koncertami.

Oto kilka innych typów osób, z którymi powinieneś rozważyć nawiązanie kontaktu.

Ludzie, którzy wykonują podobną pracę i są w niej świetni.

Może istnieć naturalna skłonność do traktowania innych freelancerów w swojej dziedzinie – zwłaszcza tych, których postrzegasz jako nieco lepszych od siebie – jako konkurentów. Zamiast tego warto jednak traktować ich jako potencjalnych przyszłych mentorów, od których można się uczyć. W jaki sposób odnoszą sukcesy w swojej pracy i jak możesz naśladować to w swoim życiu? Może się okazać, że oni będą chcieli nauczyć się tego samego od ciebie.

Ludzie, którzy się na tym znają.

Znajdź kilka osób, które mają dość dobre kontakty w branży, w której pracujesz. Znany profesor rzeźby? Modowy influencer na Instagramie? Możesz dowiedzieć się od nich wielu rzeczy, takich jak to, dla jakich klientów warto pracować, kto płaci wyjątkowo dobrze i innych ciekawostek branżowych. Ale pamiętaj, aby podzielić się również własnymi plotkami – relacja networkingowa działa w obie strony.

Ludzie, z którymi chcesz pracować.

Czy jest fotograf, z którym chciałbyś współpracować, lub redaktor w publikacji, w której chcesz opublikować swoje ilustracje? Przedstaw się, jeśli zobaczysz ich na biznesowym wydarzeniu networkingowym lub skontaktuj się z nimi za pośrednictwem mediów społecznościowych (wyjaśnimy to poniżej), aby się przywitać i zapytać, czego mogą szukać. W najgorszym przypadku: nie są w stanie pracować z tobą w tej chwili, ale miejmy nadzieję, że zapamiętają twoje imię, jeśli w przyszłości pojawią się możliwości.

Wskazówki jak Skutecznie Pozyskiwać Kontakty.

Poradnik dla Artystów: Networking; Jak Nawiązać Kontakty w Świecie Sztuki Dall·e 2024 04 18 13 36 22 A Modern Desk Setup Featuring A Sleek Computer In The Center Surrounded By Artistic Accessories The Desk Has A Scattering Of Paintbrushes A Small P  nawiązywanie kontaktów interpersonalnych

1. Weź udział w Lokalnych Warsztatach.

Zapisanie się na warsztaty artystyczne lub zajęcia, czy to jako uczeń, czy instruktor, może być fantastycznym sposobem na poznanie innych artystów, którzy podzielają twoją pasję.

Nie tylko podszkolisz swoje umiejętności techniczne, ale także spotkasz różnego rodzaju artystów, od których możesz się uczyć, przerzucać się pomysłami i wymieniać się historiami na temat prowadzenia biznesu artystycznego.

2. Dołącz do Stowarzyszenia Artystów.

Niezależnie od tego, czy jest to lokalne stowarzyszenie w Twojej społeczności, czy krajowa organizacja, taka jak Związek Polskich Artystów Plastyków (ZPAP), poświęcona Twojemu konkretnemu medium, prawdopodobnie istnieje stowarzyszenie przeznaczone dla Ciebie.

Dołączenie do stowarzyszenia artystów może przynieść wiele korzyści w karierze artystycznej. Nie tylko masz możliwość nawiązania wspaniałych kontaktów, ale także możesz słuchać prelegentów, spotykać się z sędziami wystaw jurorskich oraz uczestniczyć w wycieczkach i warsztatach. “Wszystkie te korzyści pomagają budować CV i zdobywać uznanie jako artysta” – mówi Debra Joy Groesser, prezes i dyrektor generalny American Impressionist Society.

3. Połącz się z Internetowymi Forami i Społecznościami Poświęconymi Sztuce:

Istnieje wiele forów internetowych i społeczności poświęconych sztuce.

Platformy te służą jako wirtualne centra wiedzy, w których artyści otwarcie omawiają techniki, narzędzia i wyzwania związane ze sztuką.

Witryny takie jak ArtistForum, Reddit’s r/Art lub Artwork Archive’s Discovery Page mogą być doskonałymi platformami do nawiązywania kontaktów z artystami, angażowania się z nimi, omawiania technik i szukania porad.

Również polecamy dołączenie do licznych grup na Facebooku, które zrzeszają artystów różnych mediów oraz obserwowanie nadchodzących wydarzeń w świecie sztuki.

4. Weź udział w Festiwalu/Targach Sztuki.

Tak, festiwale sztuki oferują bezpośrednią możliwość sprzedaży swoich prac, ale przyciągają także artystów z całego świata, dając szansę na nawiązanie kontaktów, wymianę doświadczeń i uczenie się od siebie nawzajem.

Nie jesteś jeszcze gotowy na własne stoisko? Współpracuj z innymi artystami przy tworzeniu wspólnych stoisk lub wystaw sztuki w ramach tych festiwali.

5. Odwiedź Lokalne Otwarte Pracownie.

Wycieczki po studiach nie są przeznaczone tylko dla kolekcjonerów i fanów sztuki. Są one świetnym sposobem na poznanie innych artystów, dowiedzenie się o ich stylach i procesach oraz cieszenie się innym doświadczeniem przebywania w kreatywnej przestrzeni artysty.

Zapisz się na otwartą wycieczkę studyjną w Twojej okolicy zorganizowaną przez lokalną organizację lub dołącz do innych artystów, których spotkasz, aby zorganizować własną. Z pewnością zyskasz wgląd w prowadzenie biznesu artystycznego i nawiążesz cenne kontakty po drodze.

6. Współpraca w Mediach Społecznościowych.

Współpraca z innymi artystami w mediach społecznościowych jest dwojaka. Nie tylko zwiększasz swoją obecność w Internecie, ale łączenie sił i tworzenie angażujących treści z podobnie myślącymi twórcami może znacznie poszerzyć Twój zasięg.

Spróbuj połączyć siły w celu przejęcia Instagrama, organizowania wspólnych transmisji na żywo lub uczestniczenia w wyzwaniach artystycznych. Tego rodzaju współpraca stanowi doskonałą okazję do dzielenia się swoją sztuką z szerszą i bardziej zróżnicowaną publicznością.

Gdy ty i twoi koledzy artyści współtworzycie treści lub wzajemnie się promujecie, przedstawiacie sobie nawzajem swoich obserwujących – wygrana-wygrana, jeśli o nas chodzi!

7. Zapisz się do Programu Mentorskiego.

Mentoring opiera się na wymianie wiedzy, wsparciu emocjonalnym i konstruktywnych informacjach zwrotnych, z których wszystkie mogą przyczynić się do twojego rozwoju jako artysty.

Proces mentoringu jest dwukierunkowy. Mentorzy mogą również uczyć się od swoich podopiecznych, którzy mogą wnieść świeżą wiedzę, perspektywy i pomysły.

Rozważ znalezienie lub zaoferowanie możliwości mentoringu w swojej społeczności artystycznej.

8. Aplikuj na Rezydencje Artystyczne.

Rezydencje artystyczne pozwalają oderwać się od zwykłej rutyny studia i życia domowego i nakarmić swoją kreatywność. Ale mogą być czymś więcej niż tylko twórczym odosobnieniem – rezydencje artystyczne oferują wyjątkową okazję do nawiązania kontaktu z innymi artystami, często w skoncentrowanym i wciągającym środowisku.

Prawdopodobnie uda ci się nawiązać kontakt z ludźmi z różnych środowisk, kultur i dyscyplin artystycznych. Jest to idealne miejsce do kultywowania relacji z twórcami, którzy oferują świeże perspektywy i spostrzeżenia.

Ponadto rezydencje artystyczne często obejmują działania takie jak wystawy, otwarte studia i rozmowy z artystami – wbudowane platformy do prezentowania swojej pracy!

Poradnik dla Artystów: Networking; Jak Nawiązać Kontakty w Świecie Sztuki Dall·e 2024 04 18 13 38 47 A Dynamic And Creative Art Workshop Scene Focusing On The Art Materials Rather Than The People The Image Features Several Canvases In Various Stages  nawiązywanie kontaktów interpersonalnych

9. Przyjmij za Główny cel Budowanie Relacji.

Podczas networkingu Twoim celem powinno być nawiązanie z kimś relacji, a nie uzyskanie od niego czegoś konkretnego.

Staraj się znaleźć prawdziwe podobieństwa i bazować na nich. Jeśli coś z tego wyniknie, na przykład praca lub szansa zawodowa, świetnie! Twoim ostatecznym celem powinny być jednak długoterminowe relacje, które budujesz. Pamiętaj, że dobrze jest komuś pomóc, a gorzej jest próbować zmanipulować kogoś, by dał ci coś, czego chcesz.

Skup się najpierw na tym, co możesz zaoferować innym.

Zamiast myśleć: “Potrzebuję kogoś, kto będzie dla mnie mentorem”, zastanów się: “Jak mogę być mentorem dla ludzi, którzy są młodsi lub mniej doświadczeni niż ja?”. Przypomina to trochę cytat Ralpha Waldo Emersona:

“Jedynym sposobem na posiadanie przyjaciela jest bycie nim”.

Mądrość przekazywania energii, którą chcesz otrzymać, jest prawdziwa. Zawsze staraj się podchodzić do networkingu z wdziękiem i uwzględnieniem czasu i priorytetów innych ludzi.

10. Przygotuj się do Osobistego Networkingu jak do Każdego Innego Wydarzenia.

Jeśli zbliża się wydarzenie, na którym chcesz nawiązać kontakty, takie jak wernisaż lub impreza, przygotuj się!

Słuchaj podcastów, czytaj wiadomości i oglądaj popularne programy telewizyjne w celu zapoznania się z tematami, o których możesz porozmawiać z kimkolwiek.

Formułuj opinie lub miej pomysły na temat treści, które konsumujesz.
 Jeśli próbujesz wzmocnić relację z kimś, o kim wiesz, że będzie na wydarzeniu, przypomnij sobie, czy jest coś, czym podzielił się z Tobą ostatnim razem.

Czy ktoś polecił Ci jakiś artykuł lub program telewizyjny? Zapoznaj się z nim przed wydarzeniem, aby mieć coś do powiedzenia na jego temat. Ludzie cenią osoby, które są zainteresowane i zaangażowane, a ta osoba z pewnością będzie pamiętać, że przeczytałeś polecaną przez nią książkę i będzie jej niezwykle miło. Przygotuj się również na rozmowę o swojej sztuce, gdy zostaniesz o to poproszony. Jeśli jest to dla ciebie trudne, zapisz kilka kluczowych punktów i przestudiuj je. Wreszcie, zawsze miej przy sobie wizytówki i rozważ zrobienie unikalnych wizytówek, które będą początkiem rozmowy.

11. Poruszaj się po Pomieszczeniu i działaj jako łącznik.

Podczas wydarzenia osobistego krąż po sali i szukaj kogoś, kogo uważasz za przystępnego lub kogo rozpoznajesz z poprzedniego wydarzenia. Udzielaj szczerych komplementów, aby przełamać lody i pytaj ludzi o siebie, aby rozpocząć rozmowę.

Gdy inne osoby podchodzą lub przechodzą obok, włącz je do rozmowy – działanie jako łącznik z wieloma osobami sprawia, że jesteś bardziej wartościowym zasobem w rozmowie.

 Jeśli masz trudności z zapamiętaniem imion ludzi, zapisz je w telefonie, abyś mógł szybko sprawdzić, jeśli zapomnisz.

 Mówiąc o własnej sztuce, ucinaj wypowiedź po maksymalnie pięciu zdaniach, aby umożliwić innym zadawanie pytań. Pozwól rozmowie płynąć naturalnie, nawet jeśli myślisz, że wiesz, o co za chwilę zapytają.

12. Bądź na bieżąco ze swoją siecią, aby Budować Kontakty w czasie.

Jak większość rzeczy w życiu, tak i w networkingu najważniejsza jest konsekwencja. Sieci buduje się latami, a nie w ciągu kilku minut czy dni.

Większość artystów bierze udział w kilku wydarzeniach w miesiącu, ale jest online prawie codziennie, konsumując treści i dzieląc się swoją sztuką w mediach społecznościowych.

Oprócz tego, co już robisz online, aby promować swoją pracę, zacznij spędzać 20 minut dziennie celowo angażując się w swoją sieć poprzez e-maile, SMS-y i rozmowy telefoniczne.

13. Zaangażuj się w swoją sieć w Mediach Społecznościowych i Online.

Oprócz publikowania własnych postów, powinieneś także spędzać czas na angażowaniu się w media społecznościowe osób, z którymi chcesz się skontaktować, poprzez polubienie, komentowanie i udostępnianie treści twórców, których chcesz zauważyć.

Oprócz formalnego portfolio online, możesz utworzyć konta w mediach społecznościowych dla swoich dzieł sztuki. Korzystanie z platformy mediów społecznościowych może pomóc w nawiązaniu kontaktu z potencjalnymi nabywcami i społecznościami artystów. Jedną z zalet mediów społecznościowych jest to, że można je wykorzystać do publikowania treści, które mogą nie pasować do formalnego portfolio, takich jak filmy z procesu lub szkice. Korzystając z wielu formatów mediów, możesz zbudować grono fanów online, które może zwiększyć prowizję, a nawet pomóc w uzyskaniu miejsca w galerii. Na swoich kontach w mediach społecznościowych podawaj linki do swojego portfolio i wszelkich rynków internetowych, na których znajdują się Twoje prace.

Udostępniaj ludziom zdjęcia i wiadomości, aby pozostać z nimi w kontakcie lub nawiązać z nimi kontakt. Może to być tak proste, jak wysłanie e-maila z prostym “Hej, przeczytałem ten artykuł i przypomniał mi naszą rozmowę w zeszłym tygodniu”. Zajmuje to tylko kilka sekund, ale każdy lubi, gdy się o nim myśli, a to utrzymuje kontakt z ludźmi w innych miejscach.

Wysyłając e-maile do osób, których jeszcze nie znasz, ale chcesz poznać, zawsze miej konkretną prośbę i konkretne “dlaczego” – i staraj się, aby Twoja wiadomość była krótka. Staraj się, aby zimne e-maile nie zawierały więcej niż pięć zdań. 
Jeśli będziesz trzymać się 20 minut dziennie celowego networkingu, w ciągu roku spędzisz 120 godzin na wzmacnianiu swoich relacji.

Korzyści z tych godzin networkingu przyniosą niezrównane wyniki zawodowe, ale także sprawią, że będziesz szczęśliwszą osobą, która czuje się bardziej związana z ludźmi, których znasz.

14. Wysyłaj za każdym razem Wiadomość “Miło było Cię poznać”.

Za każdym razem, gdy spotkasz kogoś, kto jest zainteresowany Twoją sztuką, wyślij mu wiadomość e-mail. Nie ma znaczenia, czy spotkałeś ich na festiwalu sztuki, czy na imprezie, gdzie oglądali Twoją sztukę na smartfonie. Ludzie, którzy kochają twoją sztukę, są warci budowania relacji. Im lepiej poznają ciebie i twoje prace, tym bardziej prawdopodobne jest, że będą chcieli cię wspierać i kupować twoje dzieła.

Skontaktuj się z nimi za pośrednictwem poczty e-mail w ciągu 24 godzin od spotkania. Powiedz “miło było cię poznać” i podziękuj za zainteresowanie twoją pracą. Jeśli nie zapytałeś ich osobiście, zapytaj, czy chcieliby być częścią Twojej listy mailingowej.

15. Zbuduj Bazę Danych.

Podczas działań networkingowych możesz spotkać różne osoby, w tym inwestorów, mecenasów, entuzjastów sztuki, profesorów i innych artystów. Prowadzenie bazy danych kontaktowych może pomóc w szybkim zlokalizowaniu danych konkretnej osoby. Utwórz arkusz kalkulacyjny dla swoich kontaktów, zawierający ich imię i nazwisko, stanowisko, dane kontaktowe i wszelkie inne istotne szczegóły. Rozważ posortowanie arkusza kalkulacyjnego na kategorie. Na przykład, możesz mieć oddzielne sekcje dla innych artystów, menedżerów obiektów i potencjalnych klientów, wszystkie w jednym pliku. Po powrocie z wydarzenia dodaj do bazy danych informacje z otrzymanych wizytówek lub ulotek.

16. Prowadź Aktualne Portfolio Online.

Oficjalne portfolio z wybranymi pracami może pokazać potencjalnym klientom i partnerom twój styl i umiejętności jako artysty. Istnieje wiele witryn z portfolio online, na których można utworzyć profesjonalne portfolio sztuki za darmo lub za niewielką opłatą. Sposób wyświetlania swoich prac może zależeć od medium. Na przykład, jeśli jesteś rzeźbiarzem, twoje portfolio może zawierać zdjęcia ukończonych prac pod każdym kątem, a także szczegółowe obrazy konkretnych elementów projektu. Umieść swoje dane kontaktowe i szczegóły dotyczące opłat za prowizję na stronie portfolio, aby potencjalni klienci mogli się z Tobą skontaktować.

17. Stwórz Narrację.

Pomocne może być przećwiczenie kilku krótkich wypowiedzi na temat swojego stylu artystycznego, filozofii i procesu, aby móc skutecznie zaprezentować się podczas wydarzeń. Tworząc wciągającą narrację, możesz nawiązać kontakt z potencjalnymi klientami i sprawić, że zapadniesz w pamięć, co może zwiększyć Twoją ekspozycję. Aby opracować swoje punkty przemówienia, zastanów się, dlaczego zostałeś artystą i co napędza Cię do tworzenia swoich dzieł. Zidentyfikuj główne motywy, tematy i docelowych odbiorców swojej sztuki i wyjaśnij, co czyni ją wyjątkową. Rozważ użycie dziennika do zapisania swojej narracji, abyś mógł ją łatwo zapamiętać.

Kiedy poznajesz kogoś nowego, musisz być w stanie przedstawić mu swoją ofertę. Najlepszym sposobem myślenia o elevator pitch jest 30-sekundowe wyjaśnienie, co sprawia, że ty i twoja praca jesteście tak interesujący. Ludzie zakładają, że jest to tylko technika dla sprzedawców, ale jest ona przydatna w innych sytuacjach, w tym w networkingu biznesowym i marketingu artystycznym.

Aby stworzyć zabójczy elevator pitch, zastanów się, co chcesz, aby osoba, z którą rozmawiasz, wiedziała o tobie i twojej pracy. Użyj tego, aby wymyślić przekonujące, zapadające w pamięć wyjaśnienie. Gdy już to zrobisz, przetestuj je przed lustrem lub nawet kilkoma przyjaciółmi – a następnie odmierz czas, aby wiedzieć, że nie mówisz za dużo. Budowanie relacji to w około 10% mówienie o sobie, a w 90% zadawanie inteligentnych pytań i bycie zaangażowanym słuchaczem innych.

18. Używaj Wizytówek.

Wizytówki to łatwy i skuteczny sposób na przekazanie informacji kontaktowych potencjalnym klientom i innym kontaktom. Jako artysta możesz zdecydować się na stworzenie wizytówki, która odzwierciedla twoje umiejętności i styl. Istnieje wiele drukarni i sprzedawców internetowych, którzy umożliwiają zaprojektowanie własnej wizytówki, dzięki czemu można umieścić zdjęcie jednego ze swoich dzieł sztuki na przedniej stronie wizytówki, aby połączyć swoją pracę z danymi kontaktowymi. Możesz także użyć cyfrowej wersji swojej wizytówki w podpisie e-mail.

A teraz zacznij nawiązywać kontakty!

Rozgałęzianie się w społeczności artystów i nawiązywanie kontaktów z innymi artystami może być przełomem w biznesie artystycznym. W ten sposób możesz zobaczyć, jak inni artyści planują swoją karierę, dowiedzieć się o procesach, których używają, aby zaoszczędzić czas i stres, a także nawiązać kontakty z wpływowymi osobami w branży artystycznej.

Niezależnie od tego, czy spotykasz się osobiście, czy online, podjęcie tych kroków w celu nawiązania kontaktu z innymi artystami może ożywić Twój biznes artystyczny.

Źródło: artworkarchive.com

format.com

Udostępnij:
Zestaw domyślny Soa Hub

Galeria Sztuki Współczesnej w Warszawie

Wystawy artystów zaangażowanych. Unikatowe dzieła sztuki z dziedzin: malarstwo, rzeźba, grafika. 

Teraz na wystawie w Galerii SoA

Zapisz się na nasz newsletter

Bądź na bieżąco z nowościami o wydarzeniach w galerii Station of Art

Oceń

Tylko zalogowani użytkownicy mogą oceniać

Średnia ocena 0 / 5. Liczba ocen 0

Brak ocen. Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.

Czy ten artykuł był przydatny?
TakNie
Newsletter Soa Icon

Zapisz się na nasz newsletter

Bądź na bieżąco z nowościami o wydarzeniach w galerii Station of Art

Nazwa użytkownika lub adres e-mail *
Hasło *

Nie pamiętasz hasła?